DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 15.11.2011 20:10:55 

Veteráni Škoda

Škoda 450

Škoda 450

Rok výroby 1958. Vůz byl zakoupen na podzim v roce 1997, renovace proběhla na jaře v roce 1999 (květen – červen). Práce na autě stále pokračují a Škoda 450 se krůček po krůčku přibližuje originálu (především se předělávají úpravy stylu Felicia, které původní majitel na základě tehdejších módních trendů učinil. Cílem je dosažení stavu, ve kterém automobil v roce 1959 vyjel z továrny). K autu je také k dispozici rodný list, kde jsou původním majitelem popsány veškeré zásahy, opravy na autě s přesnými časovými údaji od roku 1960. Všechny plechy kromě předních blatníků jsou původní (našel jsem dokonce původní zavařené díry od originálních lišt, nápisů, zadního spojitého nárazníků – jiné rozteče, zrcátko, atd.). Na voze byl druhý lak. Karoserie se nemusela vyvařovat, byla téměř bez koroze. Původní majitel s automobilem postavil celou chatu (dovoz materiálu). Na vůz byl velice opatrný, nikde jej nenechal stát osamocený. Podle všech dokumentů byl automobil neustále garážován. Tato Škoda 450 byla členem Felicia Klubu Praha a pravidelně se zúčastňovala klubových veteránských srazů. Vůz byl neustále na SPZ a v provozu. Pouze v mezidobí v roce 1998 se s ním nejezdilo, byl odstaven a čekal na renovaci. V současnosti je neustále"po malých krůčcích" (výměna jednotlivých originálních dílů) stále přibližován originálu... 

 
   

 

 

 

 



Škoda 450 – typ 984

rok výroby 1958

Původní cena: 42.000 Kčs (volný trh)

Nadstandardní dobová výbava vozu:
-         přední hranaté mlhovky                           (96 Kčs za kus)
-         zadní zástěrky Standard                         (47 Kčs za pár)
-         tlumič výfuku                                           (57,60 Kčs)
-         autorádio Tesla zvané „Orlík“                 (1.360 Kčs)
-         ozdobné obruče (mezikruží kol)           (57 Kčs/ks)
-         ozdobné bílé boky pneumatik               (60 Kčs/ks I.jakost)
 
Technické údaje vozu:
Motor:                         čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem OHV
Zdvihový objem:       1089 ccm                                          
Vrtání x zdvih:           68 x 75 mm
Výkon (SAE):             50 k (36,8 kW) při 5500 ot./min.
Max. kroutící moment (SAE): 7,6 kpm (74,5 Nm) při 3500 ot./min.
Mazání motoru:           tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem, s obtokovým čističem
Chlazení motoru:         nucený oběh kapaliny lopatkovým čerpadlem, regulace termostatem a posuvnou       clonou chladiče, chladič s náporovým ventilátorem  
Karburátor:                   2x spádový JIKOV 32 SOPb
Dynamo:                       12 V – 200 W
Spojka:                         suchá, třecí, jednokotoučová, s přímým mechanickým ovládáním
Převodovka:               mechanická, čtyřstupňová se zpětným chodem, kola s čelním šikmým ozubením, 
                                    s blokovanou synchronizací II., III. a IV. stupně
Rozvodovka:               kuželové soukolí s ozubením Gleason, stálý převod 1 : 4,78 kuželový diferenciál
Rám:                             páteřový s centrální nosnou rourou, vpředu rozvidlený, vzadu příruba pro rozvodovku
Přední náprava:         dělená, lichoběžníková s příčným listovým půleliptickým perem dole a  
  trojúhelníkovými rameny (páky tlumičů) nahoře
Zadní náprava:          dělená, s kyvadlovými polonápravami, s příčným listovým perem a teleskopickými  
  tlumiči, upevněná na přírubu páteřového rámu    
Brzdy:                           provozní (nožní) – hydraulická, bubnová, jednookruhová, na 4 kola
                                      parkovací (ruční) – mechanická, bubnová, na zadní kola
Rozměry vozu:            4065 mm x 1600 (výška zatíženého vozu 1380 mm)
Hmotnost vozu:         celková – 1230 kg, pohotovostní – 930 kg
Spotřeba:                     9 litrů / 100 km při rychlosti 76 km / hod.
 
Počet vyrobených kusů: 1010 ks
 
 Počet všech typů starých Felícií v registru vozidel (rok 2001): 2 348 ks (MF Dnes 18.4.2001)

doba renovace vozu = cca 0,5 roku
(avšak stále prochází úpravami do původního stavu)
 
!!!NEPRODEJNÉ!!!
 
Zdroj informací: Kniha „Od Spartaka k Octavii“, Jaroslav Gereg, 2004